Zdrava in fit

5 preprostih vaj za tvoje dobro počutje

Vsi imamo tiste dni, ko ne veš zakaj, a se preprosto ne počutiš tako kot običajno. Po glavi se podi več slabih kot dobrih misli, celo priljubljene naloge opraviš komajda in čisto brez volje. To so dnevi, ko se ti vsi plani podrejo in bi najraje ostala kar v postelji.

Tudi taki dnevi so del življenja, so tisto, kar nas dela človeške. A vseeno obstajajo načini, kako si lahko še najbolj turoben dan malenkost osvetlimo in poskrbimo za svoje dobro počutje. Izvoli nekaj preprostih vajic.

takojsnje dobro pocutje

5 vaj za takojšnje dobro počutje

Smeh

Ko si dobre volje, tvoj obraz žari. Tudi popolnemu neznancu je jasno, da imaš zagotovo odličen dan. Konkretno se na tvojem obrazu zgodi naslednje: obraz je sproščen, kotični ustnic pa so obrnjeni navzgor.

Raziskave so pokazale, da smeh ne le izboljša v hipu naše počutje, ampak tudi pozitivno vpliva na naše duševno in fizično zdravje. Poleg tega, da smeh izboljša naše razpoloženje, pozitivno vpliva na odpornost organizma, sprosti telo in v obtok sprosti endorfine (hormone zadovoljstva).

Zanimiva stvar je ta, da to velja tudi v primeru, ko se smejemo brez razloga, zato je moj prvi recept ob slabi volji ta, da greš pred ogledalo in se brez razloga glasno zakrohotaš. Pogled nate, medem ko to počneš, te bo dodatno razvedril 🙂

Vzravnano sedenje

Poskusi se spomniti, kako sediš, ko si zamorjena, utrujena ali slabe volje. Sključeno, a ne? Ko pa nekaj zbudi tvoje zanimanje ali ko si dobre volje in polna energije, pa je tvoja drža bolj odprta in vzravnana.

Enako kot pri smehu, lahko s pomočjo fizičnega dejanja, v tem primeru vzravnane drže, vplivamo na um. Poskusi, pri meni deluje 🙂

Samozavestno vedenje

Američani dobro poznajo ta trik in so zanj skovali celo izrek: Fake it util you make it! Kaj to pomeni v praksi?

Pomisli, kako se vedeš, ko si slabe volje in brezvoljna? Tvoji gibi so bolj počasni in deluješ kratkomalo letargično. Ko pa si v elementu, so tvoji gibi dinamični in intenzivnejši, na verbalni in neverbalni ravni izražanja. Torej, tretji trik za takojšnje dobro počutje je ta, da se gibaš in govoriš namensko bolj dinamično.

Pozitivne misli

Ne glede na to, kaj počneš v danem trenutku, v glavi se ti podi na tisoče misli, ki ti subtilno šepetajo vse možne stvari. Te misli, ta samodialog, ki nenehno poteka v naših glavah, močno vpliva na naša čustva (in obratno). Žal pa je ta samodialog mnogokrat bolj kot ne negativen, odvisno od preteklih izkušenj v kombinaciji s temperamentom posameznika.

Dobra novica je ta, da te misli lahko zaznamo in jih namensko obrnemo. Najlažje je, če si v ta namen pripravimo pozitivne afirmacije ali pa preprosto negativno misel vsebinsko preoblikujemo tako, da postane pozitivna.

  • Primer negativne misli / samodialoga: Zihr bo šlo spet vse narobe.
  • Pretvorimo v: Tokrat vem, da mi bo uspelo.

Preprosto, a deluje! Ta tehnika je mene osebno rešila močno avto-destruktivnega vedenja in me popeljala v svet novih možnosti. Res je, kar pravijo: Postaneš to, kar misliš, da si.

Telesna aktivnost

Dobro počutje je v veliki meri odvisno od stopnje naše telesne aktivnosti, to pa zaradi vrste biokemičnih reakcij, ki se sprožajo, ko je telo v gibanju – sploh v kombinaciji s svežim zrakom in naravo. Telesna dejavnost je ključna za dobro zdravje, obenem pa pomaga izboljšati naše počutje, saj dvigne raven serotonina in dopamina  v krvi – naših največjih zaveznikov dobrega počutja.

Kaj pa zdrava prehrana?

Sicer ni del današnjega seznama, saj gre za dejavnik, ki na zdravje in počutje vpliva na dolgoročni ravni – no, razen v primeru čokolade 🙂

Vsekakor je zdrava prehrana osnova za zdravje, potem je tu še gibanje, sproščanje, počitek in še marsikaj. Pri vsem pa je najbolj pomembna doslednost – torej manjhne spremembe, ki jih vključimo v vsakdan, se strinjaš?

Tanja Baća, tvoja trenerka za zdravo, aktivno in radostno življenje, ustvarjalka vsebin portala Zdrava in fit

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

0