Zdrava in fit

Bolečine v križu – zakaj se pojavijo in kako jih odpravimo

Bolečine v ledvenem predelu hrbtenice prizadenejo vsaj enkrat v življenju najmanj 80% ljudi. Najpogostejši razlog za bolečine v križu so različne poškodbe, ki so posledica obremenitve in zvinov okoliških mišic zaradi nenadnih gibov, nepravilnega dvigovanja težjih predmetov in opravljanja dela v prisilni telesni drži. Dodatni, manj pogosti razlogi so lahko še artritis, hernija diska in išijas.

Akutna bolečina lahko traja od nekaj dni pa vse do nekaj tednov. Kadar bolečina v križu traja tri mesece in več, govorimo o kronični bolečini v križu.

Najpogosteje se težave pojavljajo med 30 in 50 letom starosti, razlog je postopno zmanjšanje sklepnega maziva pa tudi mišične mase. Pri obojem pomaga joga 🙂

Hrbtenica

Hrbtenica je najbolj kompleksen del človeškega skeleta. Ima obliko dvakrat zavite črke S. Sestavljena je iz 33-34 vretenc, ki so med seboj povezana v funkcionalno celoto:

  • 7 vratnih vretenc – vertebrae cervicales
  • 12 prsnih vretenc – vertebrae thoracicae
  • 5 ledvenih vretenc -vertebrae lumbales
  • 5 križničnih vretenc – vertebrae sacrales – križnica (os sacrum)
  • 4-5 trtičnih vretenc – vertebrae coccygeae – trtica (os coccygis)

Vretenca povezujejo vretenčni sklepi. Posamezni sklepi nimajo velikega obsega gibljivosti, medsebojno povezani pa omogočajo veliko gibljivost hrbtenice: pregibanje naprej, nagibanje vstran, sukanje in upogibanje nazaj.

Med dvema vretencema leži hrustančna blazinica, imenovana medvretenčna ploščica, ki je zgrajena iz čvrstega a prožnega hrustanca. Medvretenčna ploščica vsebuje tekočino, ki ji omogoča elastičnost in tako blaženje udarcev in sunkov.

Ledveni predel hrbtenice je zaradi oblike ledvenih vretenc dobro gibljiv, v tem predelu pa so posebej razvite tudi mišice. Bolj kot so trebušne in hrbtne mišice krepke in dajejo oporo okostju, v boljšem stanju je tudi hrbtenica.

Joga za bolečine v križu

Pomembna dejavnika zdrave hrbtenice so ohranjanje gibljivosti, zadostna količina sklepne tekočine in ustrezna podpora mišic jedra. Jogijske asane z pregibi, nagibi in zasuki blagodejno vplivajo na gibljivost hrbtenice ter krepijo in raztezajo mišice jedra in celotnega telesa.

O zdravi hrbtenici si lahko prebereš več tudi tukaj.

 

zdrava in fit z online jogo

Tanja Baća, učiteljica joge in svetovalka za zdravo prehrano

Poveži se z mano:

0