Bolečine v križu – zakaj se pojavijo in kako jih odpravimo

Bolečine v ledvenem predelu hrbtenice prizadenejo vsaj enkrat v življenju najmanj 80% ljudi. Najpogostejši razlog za bolečine v križu so različne poškodbe, ki so posledica obremenitve in zvinov okoliških mišic zaradi nenadnih gibov, nepravilnega dvigovanja težjih predmetov in opravljanja dela v prisilni telesni drži. Dodatni, manj pogosti razlogi so lahko še artritis, hernija diska in išijas.

bolečine v križu

Akutna bolečina lahko traja od nekaj dni pa vse do nekaj tednov. Kadar bolečina v križu traja tri mesece in več, govorimo o kronični bolečini v križu.

Najpogosteje se težave pojavljajo med 30 in 50 letom starosti, razlog je postopno zmanjšanje sklepnega maziva pa tudi mišične mase. Pri obojem pomaga joga 🙂

Hrbtenica

Hrbtenica je najbolj kompleksen del človeškega skeleta. Ima obliko dvakrat zavite črke S. Sestavljena je iz 33-34 vretenc, ki so med seboj povezana v funkcionalno celoto:

  • 7 vratnih vretenc – vertebrae cervicales
  • 12 prsnih vretenc – vertebrae thoracicae
  • 5 ledvenih vretenc -vertebrae lumbales
  • 5 križničnih vretenc – vertebrae sacrales – križnica (os sacrum)
  • 4-5 trtičnih vretenc – vertebrae coccygeae – trtica (os coccygis)

Vretenca povezujejo vretenčni sklepi. Posamezni sklepi nimajo velikega obsega gibljivosti, medsebojno povezani pa omogočajo veliko gibljivost hrbtenice: pregibanje naprej, nagibanje vstran, sukanje in upogibanje nazaj.

Med dvema vretencema leži hrustančna blazinica, imenovana medvretenčna ploščica, ki je zgrajena iz čvrstega a prožnega hrustanca. Medvretenčna ploščica vsebuje tekočino, ki ji omogoča elastičnost in tako blaženje udarcev in sunkov.

Ledveni predel hrbtenice je zaradi oblike ledvenih vretenc dobro gibljiv, v tem predelu pa so posebej razvite tudi mišice. Bolj kot so trebušne in hrbtne mišice krepke in dajejo oporo okostju, v boljšem stanju je tudi hrbtenica.

Joga za bolečine v križu

Pomembna dejavnika zdrave hrbtenice so ohranjanje gibljivosti, zadostna količina sklepne tekočine in ustrezna podpora mišic jedra. Jogijske asane z pregibi, nagibi in zasuki blagodejno vplivajo na gibljivost hrbtenice ter krepijo in raztezajo mišice jedra in celotnega telesa.

O zdravi hrbtenici si lahko prebere več tudi tukaj. V spodnjem posnetku pa vam nudim sproščujočo jogijsko prakso za blaženje bolečin v križu.

Vadba za bolečine v križu, nežna praksa joge za zdravo hrbtenico

Pridružiš se mi lahko tudi v online programu joge, kjer najdeš izredno raznolike vadbe za različne namene. Skupaj krepimo mišice celotnega telesa, odpravljamo asimetrije in se učimo pravilnih gibalnih vzorcev. Polega tega izboljšamo gibljivost telesa, se sproščamo in med vadbo seveda neizmerno uživamo.

Zadnji komentarji vadečih v programu Zdrava in fit z jogo:

Tanja, super😘. Hvala. Všeč mi je tvoja energija, tvoj način dela. Vadbo nadgrajuješ, vedno kaj novega dodaš. Ponujaš veliko različnih vadb za različna razpoloženja👌 – Ana

Kako je telo na koncu hvaležno 🙏 meni je ta vadba pasala, naredila danes in bo prav prišla za dneve, ko sem doma… za delovne dni sem si pa prisvojila tvojih magičnih jutranjih 10 minut ❤️ hvala – Petra

Fantastično 💖. Ti in joga sta moji rešiteljici v teh tednih… Začnem že zjutraj 🧘‍♀️ – Alenka

Vsaka nova vadba mi je bolj všeč!! 💕 Pa dihanje na koncu je res pasalo! 🙏 – Urška

 

zdrava in fit z online jogo

Tanja Baća, učiteljica joge in svetovalka za zdravo prehrano

Poveži se z mano: