Joga

Ko praksa asan postane joga

Joga je celovit sistem življenjskega stila in odnosa do življenja, katerega končni cilj je ta, da zaužijemo življenje v duhovni svobodi. Joga skozi vse svoje nauke, tehnike in priporočila išče ravnovesje telesa in uma ter življenje v sožitju z naravo in z drugimi bitji.

Moja zgodba o jogi

Prvič sem se z jogo spoznala kot otrok. Oziroma, v to sem bila prepričana večino življenja. V resnici je bila to praksa asan, ki sem se je učila skozi mamine knjige. Ti posebni in estetsko dovršeni telesni položaji so me neznansko pritegnili in takoj sem jih začela vaditi. Bilo je proti koncu osnovne šole.

Bolj ali manj so me asane spremljale vse odraslo življenje. Čeprav sprva še nisem razumela dobro, za kaj gre, vem da je praksa asan mojemu telesu prijala, obenem pa je bila to priložnost, da se umirim, upočasnim svoj ritem in se odmaknem od težav vsakdana. Ja, kot najstnica sem bila precej nesrečno bitje in ena redkih svetlih točk je bila zame vadba joge.

S prakso, ki jo danes vidim jogo, pa sem se spoznala leta 2012, a takrat še nisem vedela – da je to smisel joge. Še vedno sem jo v tistem obdobju enačila bolj kot ne z asanami.

Sem pa takrat ob hudi življenjski prelomnici začela intenzivno delati na osebnem razvoju:

Samopreučevanje – svadhyaya (začela sem prebirati knjige o psihologiji ter različne knjige za samopomoč, se soočala s svojimi vedenjskimi vzorci in jih skušala odpraviti);

Namere, cilji – sankalpa (namesto, da bi prepustila življenju, da me vodi, sem si začrtala jasne namere za prihodnost in vsak dan aktivno delovala v smeri zastavljenega);

Disciplina – tapas (uvedla sem jutranjo prakso asan in vsakodnevni študij);

Vzgoja uma – dhyana, dharana, mantra (začela sem redno izvajati afirmacije med sprehodom v naravi, izvajala prakso osredotočenja, sedenja v tišini).

Joga kot sredstvo za doseganje zdravja in vitalnosti

Vsekakor je reduktivno označiti jogo kot enega izmed načinov, kako izboljšati svoje zdravje. Pa vendar je to na zahodnem, izrazito nezdravem, od narave odmaknjenem svetu smiseln in nujno potreben začetek.

Razlogi, zakaj se ljudje odločajo za vadbo joge, so običajno težave in bolečine v predelu hrbtenice, sprostitev, izboljšanje splošnega zdravja in blaženje stresa. Osnovna naloga učiteljev joge je, da te potrebe zadovoljimo skozi prakso asan, obenem pa usmerimo vadeče globje v jogo – seveda, če si to želijo 🙂

Joga v praksi asan

Praksa asan je zgolj telovadba, če vanjo ne vključimo nekaterih elementov, ki nam pomagajo potovati vase ter izboljšati stik telesa in uma:

  • Ahimsa – nenasilje v praksi asan pomeni, da se vedno ustavimo preden telo pripeljemo do bolečine. In kadar tekom prakse zaznamo nemiren um, ga ne ustavljamo ali preusmerjamo s prisilo, temveč nežno usmerimo pozornost na tok diha. Miselni tok se bo spontano umiril.
  • Nadzorovan dih – zavedno in nadzorovano dihanje je most med telesom in umom. S tehnikami pranajame gradimo ta most in se postopoma obračamo iz zunanjega proti notranjemu svetu.
  • Dharana – pozornost, brez nje je praksa asan gola telovadba. Pozornost je na dihu, na hrbtenici, na delih telesa, kar nam pomaga izboljšati samozavedanje.
  • Sthira – med prakso asan in pranajame iščemo stabilnost v telesu, kar umirja miselni tok.
  • Sukham – iščemo stanje lahkotnosti in sproščenosti v položaju. V nekaterih položajih ga izkusimo relativno hitro, drugi zahtevajo več prakse.

Te zanima joga?

Nudim več možnosti. Odločiš se lahko za individualno prakso joge na domu ali se priključiš spletnemu programu. V obeh primerih nudim celostno prakso joge.

Več o individualni praksi joge>>

Več o spletnem programu >>

zdrava in fit z online jogo

Tanja Baća, učiteljica joge in svetovalka za zdravo prehrano

Poveži se z mano:

0