Joga Zdrava in fit

Joga in bolečine v hrbtu

Med bolečinami v hrbtu so najbolj pogoste bolečine v vratu in v ledvenem delu, ki sta usločena dela hrbtenice, najbolj gibljiva in tudi najbolj občutljiva. Dovolj je lahko že nek nenaden gib ali napačen dvig predmeta. Lahko pa gre za bolj dolgotrajen proces, kjer bolečina pride počasi in postopoma.

Najbolj pogosta je mišično-skeletna bolečina, ki je lahko ostra, pekoča, poslabša se lahko ob telesni dejavnosti. Bolečine v hrbtu se lahko pojavijo tudi zaradi utrujenosti, stresa in preobremenjenosti.

Kaj lahko naredimo, da preprečimo oziroma zmanjšamo bolečine v hrbtu?

Zdrav življenjski slog, redno gibanje in ozaveščenost o pravilnih gibalnih vzorcih pri vsakodnevnih opravilih močno zmanjšajo pojavnost tovrstnih težav.

Pravilna in varna poravnava telesa je osnova vadbe asan v jogi z velikih poudarkom na hrbtenici – oboje je ključno za zmanjšanje bolečin v predelu hrbtenice. Tekom prakse krepimo mišice in postopoma izboljšamo prožnost. Vsak delček telesa je zavestno postavljen, občutljivi deli pa so zaščiteni z ustreznimi mišičnimi aktivacijami ter ustrezno poravnani.

Pri bolečinah v križu je joga lahko še posebej koristna za mišice, ki podpirajo hrbet in hrbtenico, kot so paraspinalne mišice, ki pomagajo upogibati hrbtenico, multifidus mišice, ki stabilizirajo vretenca, in prečni abdominis v trebuhu, ki prav tako pomaga stabilizirati hrbtenico.

Poleg tega, počasni gibi in osredotočanje na pravilno dihanje izboljšajo čustveni vidik bolečine v hrbtu, pomagajo zmanjšati stres ter ublažiti tesnobo in depresijo – ki so tudi lahko med vzroki za bolečine.

O bolečinah v križu si lahko preberete tudi tukaj.

Če imaš tudi ti s tem težave, te vabim v svoj online studio, kjer vadimo jogo, dodatno krepimo telo s krajšimi vadbami, ki jih z lahkoto vključiš v svoj vsakdan, poleg tega pa sem vam pripravila kar 3 različne jedilnike, tako res celostno poskrbiš zase. Prijazno vabljena.

This image has an empty alt attribute; its file name is naslovnica-e1512895334622.jpg

Tanja Baća, tvoja trenerka za zdravo, aktivno in radostno življenje, ustvarjalka vsebin portala Zdrava in fit

Poveži se z mano:

0