Osebna in duhovna rast Zdravje in dobro počutje

Trajna sprememba navad – 5 korakov

Spremembe niso enostavne. Delovanje izven ustaljenih vedenjskih vzorcev predstavlja napor, zato se jim načeloma upiramo. Vse dokler jih ne sprejmemo, kot nekaj pozitivnega in kot darilo, ki nam omogoča, da spremenimo sebe in svoje življenje na bolje. Vsi si želimo spremeniti določene navade pri sebi, za katere vemo, da za nas niso koristne ali nas celo onesrečujejo. In zagotovo smo mnogokrat že poskusili … in se hitro vrnili na stare tirnice. Trajna sprememba navad in vključitev zdravega življenjskega stila v svoj vsakdan je kompleksen proces, predvsem pa se ne zgodi čez noč. Da poenostavim, te v prispevku vodim skozi 5 korakov.

Trajna sprememba navad

Želiš si spremembe, močno si je želiš. Kljub temu pa se vsakič nekje zatakne in ob prvi priložnosti vržeš puško v koruzo. Prepričana si, da ti ni preprosto ni namenjeno ali še hujše: da nisi sposobna spremembe.

Nič od tega ni res. Dejstvo je, da težavnost tvojega prehoda na zdrav življenjski stil – ali spremembo katerekoli druge navade – določa tvoja zgodovina, ki zajema vse od načina vzgoje, odnosov v zgodnjem otroštvu, različnih čustvenih dogodkov v tvojem življenju in seveda tudi tvojega karakterja. Torej vsekakor ne moremo vseh metati v isti koš. Za nekoga bo lažje, za drugega težje. Vse se pa začne v naših “glavah”. Delati je potrebno na miselnosti potrebna je jasnost. Naslednje korake lahko uporabiš za katerokoli področje tvojega življenja, kjer si želiš spremembe.

#1 Kaj si želim spremeniti

Prvi korak je natančna določitev vseh sprememb, ki si jih želiš vključiti v svoj vsakdan. Če ostanemo pri področju zdravega življenjskega stila, je to lahko na primer: redna vadba, sprememba v prehrani, več vode in manj drugih pijač, več u spanca itd.

#2 Začni z majhnimi koraki

Če si trenutno povsem neaktivna, potem ideja o petih enournih treningih na teden, ni najboljša. Razmišljaj dolgoročno, zastavi si cilj za obdobje 1 leta (saj veš, kako hitro je eno leto naokoli). Začni z dvema ali tremi krajšimi treningi vsak teden in nato počasi nadgrajuj – sčasoma dodaš še kak trening, greš večkrat na sprehod itd. Sledi temu, kar tebi ustreza, pomembno je, da si začela migat.

Če je tvoja prehrana izrazito nezdrava, prav tako začni z majhnimi spremembami in počasi “pucaj” prehrano. Na primer: zmanjšaj sladkarije, zmanjšaj sladke pijače, zamenjaj manj zdrava živila za bolj zdrava itd. Tako ne boš imela občutka, da se čemurkoli odrekaš. Preprosto krepiš svojo disciplino, ki deluje po podobnem principu kot mišice – če jo treniraš, se bo okrepila 🙂

#3 Načrtuj

Veliko aktivnosti skozi dan ljudje počnemo v avtomatiki – kar je super, saj bi bilo izredno naporno vsakič znova za vsako stvar sprejeti odločitev. Ravno iz tega razloga so spremembe težke: ker delujemo izven avtomatike. Zato je potrebno vse nove aktivnosti splanirati in dati v urnik – treninge, nakupovanje, kuhanje, itd.

#4 Disciplina

Najpomembnejša lekcija, ki se je lahko naučiš v življenju, če želiš biti uspešna na kateremkoli področju, je ta, da še nihče ni dosegel svojih ciljev izključno zaradi motivacije. Ciljev ne dosežemo, ker smo tako močno motivirani za svoj cilj, da imamo vedno neomajno voljo vsakič narediti trening ali karkoli drugega je potrebno za želene rezultate.

Uspešno doseženi cilji so posledica discipline. Ko smo močnejši od svojega “lenobnega uma”, ki vedno išče cono udobja, in naredimo, kar je v planu, čeprav se nam ne ljubi. To je ključ do uspeha.

In kako krepimo samodisciplino? Tako da se redno upiramo coni udobja in naredimo kar je treba. Vsakič postane lažje in celo samoumevno.

#5 Samozavedanje

Dejstvo je, da ne moremo 100% računati na moč samodiscipline, zato je dobro, da podpremo želene spremembe in miselnega vidika.

Če želimo zmanjšati te notranje zaviralce in povečati svoje možnosti za uspeh, moramo najprej ozavestiti svoj notranji dialog – to je naša podzavest, ki deluje na podlagi zgodovine in si želi, da stvari ostanejo takšne kot so. Ko ozavestimo ta notranji dialog, razmislimo o njem in se vprašamo: “Je to res, kaj mi moj um govori? Je to resnica, ali zgolj neko prepričanje, ki me ne služi več?”

Razmišljaj o svojem načinu razmišljanja 🙂 Postavljaj si vprašanja, ozavesti svoje misli, nato pa jih zavestno spreminjaj s pozitivnimi afirmacijami, s pozitivnim samogovorom.

Vabim te, da začneš ali nadaljuješ svojo fit pot z mano v izzivu SUPERFIT ŽENSKA 2 >>

joga vadbe in prehrana 2_2

Hvaležna bom za delitev prispevka. Namaste, Tanja

Tanja Baća, tvoja trenerka za zdravo, aktivno in radostno življenje, ustvarjalka vsebin portala Zdrava in fit

Poveži se z mano: Instagram & Facebook

0