Zdrava in fit Zdravje in dobro počutje

Nasveti za povečanje odpornosti jeseni

Pa je prišel dež, temperature se počasi spuščajo in že diši po jeseni. Sicer ima tudi ta čas svoje lepote, tako kot vsak letni čas, žal pa tudi slabe – gripo in prehlade. Nekateri ljudje so bolj dovzetni za te virusne bolezni, drugi manj. Veliko lahko naredimo s tem, ko poskrbimo za močan imunski sistem. Zagotovo nasveti za povečanje odpornosti, ki sem jih danes pripravila zate, niso nič novega. Prav nam pa pride opomnik, oziroma prijazna brca v tazadnjo, da malo okrepimo skrb zase in naredimo, kar je potrebno, da se zaščitimo in karseda zdravi uživamo v lepotah jeseni in zime.

Nasveti za povečanje odpornosti

nasveti za povečanje odpornosti jeseni -  vse se začne s prehrano

#1 Uživajmo kvalitetno hrano

Naš imunski sistem potrebuje hranilne snovi, da bi lahko optimalno deloval in nas ščitil pred škodljivimi snovmi. Hranila, ki so bila identificirana kot ključna za imunski sistem so vitamin C, E in D, cink, selen in železo. Pomembno pa je tudi, da zaužijemo zadosti beljakovin!

Hranila lahko v zadostnih količinah zaužiješ prek hranilno goste hrane:

  • polnovredna žita in izdelki
  • sadje in zelenjava
  • oreščki, semena in stročnice
  • nerafinirane maščobe
  • ribe, perutnina in drugi manj mastni viri beljakovin

Sama sem bila vedno precej dovzetna za prehlade, verjetno tudi zato, ker sem od tretjega leta brez mandljev. Zato od jeseni do pomladi dodajam hranilne snovi tudi s prehranskimi dopolnili.

Za odpornost uporabljam naslednja prehranska dopolnila:

  • Multivitaminski kompleks Nexgen pro, ki vsebuje 33 različnih hranil; vitamine, minerale, antioksidante in probiotike;
  • Reflex omega-3 iz ribjega olja; omega-3 je vsesplošno pomembna nenasičena maščobna kislina za naše zdravje in tudi za imunski sistem;
  • vitamin D3, ki je prav tako eden ključnih za naš imunski sistem.

Pri vitja.si izkoristi 11% popust na celotno košarico s kodo TANJA11.

#2 Gibanje

Za nekatere je jesen začetek nove vadbene sezone za druge pa obdobje, ko se gibanje še zmanjša, saj preživljamo manj časa na prostem. Telesna aktivna je pomemben dejavnik za povečanje odpornosti in izboljša odziv telesa na virusne bolezni. S telesno aktivnostjo se poveča krvni obtok in s tem okrepi prenos hranil po telesu, pa tudi naših belih krvničk, ki nas ščitijo pred virusi in bakterijami.

Če ti za fitnes ali skupinske vadbe primanjkuje časa, ali pa preprosto najraje vadiš doma – tako kot jaz, se mi lahko pridružiš v mojih online programih. Izvoli nekaj opcij:

  • pridružiš se mi lahko na jesenskem izzivu in migaš v družbi navdihujočih in zabavnih fitovk, ki so vedno pripravljene pomagat druga drugi pri motivaciji: SUPERFIT ŽENSKA 2
  • če bi rada začela s kratkimi vadbami in jogo, če že dolgo nisi bila aktivna ali pa preprosto ne najdeš motivacije ali časa za več, priporočam 21-dnevni joga in fit ritual
  • če pa bi se rada včlanila za mesec, 3 ali več v mojo spletno umo-telovadnico, kjer vadimo, jogiramo, meditiramo in osebnostno rastemo, te vabim v Zdrava in Fit online

Kočevarke in Kočevarji pa vabljeni na novo sezono joge 🙂

nasveti za povečanje odpornosti - tudi gibanje je ključen dejavnik

#3 Spanje in počitek

Zagotovo ni novost, da sta kakovosten spanec in zadosten počitek pomembna dejavnika. Študije kažejo, da lahko izguba spanja vpliva na različne funkcije imunskega sistema, kar lahko privede do razvoja najrazličnejših motenj. Zmanjša se aktivnost protitumorskih celic, poveča se delovanje vnetnih citokinez in možnost za različne okužbe.

Pomemben pa je tudi počitek, kjer imam v mislih predvsem počitek od stresnega vsakdana z aktivnostmi, ki koristijo duši – kot na primer druženje s prijateljicami, različni hobiji in podobno.

#4 Izogibajmo se slabim navadam

Slabim navadam se z razlogom reče “slabe”. Slabe so za naše zdravje 🙂

Govorimo o prekomernem uživanju alkohola, kajenju, nezadostni hidraciji z vodo in nesladkimi pijačami, prekomernem uživanju nezdravih živil, pa še o prekomernem sedenju brez aktivnih pavz, ponočevanju, prekomerni izpostavljenosti stresu brez uravnavanje le-tega itd.

Saj na koncu vsi odlično vemo, kaj je dobro za nas in kaj ne ter katere navade bi lahko (da ne rečem “morali”) pri sebi izboljšati. Naj ne ostane pri tem, da vemo – naredimo, kar je v naši moči, da se zaščitimo. Zdravje je resnično največji zaklad, kar ga lahko imamo. In v 99% primerov je v naših rokah!

joga vadbe in prehrana 2_2

Hvaležna bom za delitev prispevka. Namaste, Tanja

Tanja Baća, tvoja trenerka za zdravo, aktivno in radostno življenje, ustvarjalka vsebin portala Zdrava in fit

Poveži se z mano: Instagram & Facebook

0